HTML

Tanulmány sugárút 9.

Elindultam egy úton. Néha rögösnek, néha simának, aszfaltozottnak tűnik. Remélem hogy sugárút ez, remélem hogy a város szíve felé vezet, ahol jelképes táblára nagy betűkkel az van írva: "Gyermekbarát Oktatási Centrum".

Friss topikok

  • priszcilla: Szia! Én úgy emlékszem hogy Rosenbergről ERIC-en találtam anyagot, de mindenképpen online adatbáz... (2009.05.04. 00:46) OTDK dolgozat I.
  • Csavarhúzós: Sőt tanároknál eleve annak tandíjkedvezmény, aki tanárnak is megy, mert sok a "szabad bölcsész", a... (2008.03.06. 00:01) (Kompetencia)fejlesztés a felsőoktatásban
  • Csavarhúzós: Nem csak az omló vakolatról van szó. Az iskolák informatikai felszereltsége többnyire siralmas. És... (2008.02.09. 09:32) Ki mit tud a digitális táblákról?
  • Vörös Erik: és utólag sem lesz gáz? (2008.01.24. 11:37) Nyilatkozat
  • priszcilla: Akkor megint kiderült, hogy a kérdés lényegét tekintve egyet értünk. :) Szerintem is szükség van a... (2007.12.14. 23:16) Lamperth Mónika és az új magyar abszurditás

Linkblog

2007.04.10. 23:51 priszcilla

Az út kezdete

Minden út az elején indul... az enyém 15 évesen a beteg-ágyamból...


Ez volt ugyanis az első pillanat, amikor úgy istenigazán elgondolkoztam azon, hogy mit akarok kezdeni az életemmel, ha már van nekem egy olyan. Apámtól azt hallottam amióta az eszemet tudom, hogy ha valaki valamit igazán akar, azt el is éri. Ráadásul 7 év harcművészet állóképesség-fejlesztő gyakorlatai is belém égették a mondatot, amit kínaiul és magyarul ismételgetnünk kellett: "Ahol az akarat, ott a mód is".  Nagy volt hát rajtam a felelősség, nem lehetett saját magam előtt sem csak úgy dobálóznom a szavakkal: "ezt szeretném, de hát azok a fránya körülmények... nem volt szerencsém..." (Belső-kontrollossá neveltek.)

Feküdtem az ágyon, és azon gondolkoztam, vajon mi lenne az, amit ha 70 évesen az unokámnak elmesélnék, akkor büszke lennék, mert azt érezném, volt értelme. Nem egy-két óra alatt leltem meg a választ, beletelt egy-két évbe is, mire konkrétan meg tudtam fogalmazni: egy olyan oktatási reformhoz lenne igazán jó hozzájárulni, mely által a gyerekek azt kapnák az iskoláktól, ami a lehető legtöbb - hogy megismerik, és el tudják helyezni önmagukat a világban, képesek kezelni a stresszt, toleránsak és észreveszik, ami számukra értéket közvetít. Ma már nem a lexikai tudás a legnagyobb kincs, amivel valaki rendelkezhet, hanem az, ha teljes életet él, hasznára van nemcsak saját magának, de így a társadalomnak is. Ez utóbbi ugyanis úgy működik, mint egy ház. Fontos, hogy milyenek az építőelemek, amikből áll: instabil építőkockákból nem lesz soha stabil a vár. Márpedig mi végre kiegyensúlyozott, stabil, fejlődő országban (világban) szeretnénk élni. Na ezért lenne jó végre tenni.

Meglehetősen utópisztikusnak tűnik ez mind, de megfelelő állóképességgel, kitartással, akarattal, szorgalommal, képzettséggel és tenniakarással hiszek benne, hogy sikerülhet. Sokan csak annyit mondanak: "Te aztán jó nagy fába vágtad a fejszédet!", de én makacs fajta vagyok: szeretem a fákat, és azt remélem, hogy ők is szeretnek engem.

5 komment

Címkék: akarat életcél lexikai tudás oktatási reform


A bejegyzés trackback címe:

https://tanulmanyut.blog.hu/api/trackback/id/tr7857106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belasson 2007.04.11. 13:04:06

Gratulálok a blogodhoz! ;) Szorítok, hogy elérj az Út végére. ...s tedd mindezt azokkal, akik veled tartanak az Úton akár társként, akár másként, de egyet gondolva veled. ;)

justeva 2007.04.13. 22:40:09

Hiszem, hogy a legnemesebb célt tűzted ki magad elé és hiszem, hogy azt el is fogod érni. Kitartó vagy, erős, okos és elég makacs is ahhoz, hogy senki nem fog tudni semmiféle egyéni érdektől vezérelve eltántorítani, vagy háttérbe szorítani. Ahhoz, hogy az ember meg tudjon állni a saját lábán, nem az utat kell számára kiegyenesíteni, hanem meg kell tanítani arra, hogy hogyan kell menni az úton. A legnemesebb cél pedig az, hogy a gyerekek sokaságát tanítsuk, - tanítsd - meg erre. Még nemesebb, ha ennek a lehetőségét teremti meg valaki, vagy valakik.
Hiszem, hogy az unokád büszke lesz rád.
Én már most is az vagyok.

muguete 2007.04.14. 16:22:38

Biztos vagyok benne, hogy MINDENT el fogsz érni , amit csak akarsz, de gondolkodj el azon, hogy mi a jó neked! Azokat az embereket tartsd meg, akik melletted állnak, mégha Te képes vagy egyedül véghezvinni amit akarsz, próbálj meg csapatban IS dolgozni, és legyen számodra az is cél, hogy milyen emberek vannak körülötted, és, hogy ezeket az embereket Te mennyire szereted!
(Legyél többet a családdal is(=)

Geeergő · http://geeergo.blogter.hu 2007.04.25. 23:03:49

Szorítok neked, hogy legyen erőd végigjárni az Utat... hiszen az út, maga a Cél! ;)

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.12.04. 00:34:57

:) Azért jó még így később is visszaolvasni titeket :) Köszönöm, a tanulságokat meg igyekszem megfogadni! :P
süti beállítások módosítása